ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم
سرخط خبرها

آغاز به کار مرحله نهایی مسابقات قرآنی فرهنگیان کشور در مشهد مقدس

  • کد خبر: ۱۷۰۵۴۱
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
آغاز به کار مرحله نهایی مسابقات قرآنی فرهنگیان کشور در مشهد مقدس
هشتمین دوره مسابقات ملی قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور با حضور ۱۵۰ نفر از معلمان در مشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور در مشهد مقدس اظهار کرد: رقابت فرهنگیان در مسابقات قرآن و عترت، فرصتی برای ارتقای اهمیت قرآن و گسترش آن در مدارس است.

 اصغر باقرزاده گفت: در هشتمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان، بیش از ۳٠٠ معلم در پنج رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: این رقابت در بین فرهنگیان یک فرصت تربیتی و نشانه اهمیت ویژه قرآن در مدارس و نیز بستر مناسبی برای گسترش آن در سطح مدارس است. ما انسان‌ها نیازمند آن هستیم که به طور مستمر سطح دانش و معرفت خود را گسترش دهیم.

باقرزاده ادامه داد: تلاش آموزش و پرورش بر این است که برنامه‌ها و موقعیت‌های تربیتی و قرآنی را در طول سال تحصیلی در مدارس ایجاد کند. یکی از این برنامه‌ها مسابقات قرآن، عترت و نماز است.

رونق‌بخشی مسابقات قرآنی در بین دانش‌آموزان

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه افتتاحیه هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور گفت: مجموع شرکت‌کنندگان هشتمین دوره از مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان در مرحله کشوری به ۳۲٠ نفر رسیده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مسابقات فرهنگیان سطح کشور در۵ رشته قرائت تحقیق، حفظ کل و ۱۰ جز، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام برگزار خواهد شد. مجموع آمار شرکت‌کنندگان در مراحل منطقه و استان حدود ۱۱٠ هزار نفر است که از این تعداد، ۳۲٠ معلم در مرحله مقدماتی و ۱۵٠ نفر برتر نیز در بخش فینال مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.

وی افزود: هدف اصلی ما در برگزاری مسابقات قرآن و عترت فرهنگیان، رونق‌بخشی این مسابقات در بین دانش‌آموزان است.
باقری در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های ما در مسابقات، تسهیل‌کردن این مسابقه است؛ زیرا هر چه قرآن و عترت در بین فرهنگیان بیشتر رشد کند، دانش‌آموزان نیز بیشتر به این سمت جذب می‌شوند.

وی با توجه به اینکه مسیر رشد دانش‌آموزان از همین جا می گذرد بیان کرد: سعی ما این است که مسابقات را برای معلمان قرار دهیم تا با برنامه‌ریزی دقیق آنها، مسیر پیشرفت و ارتقا، هم برای آنها و هم دانش‌آموزان ایجاد شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از اهداف دیگر برگزاری این مسابقات، بالا بردن انس با قرآن و اهل‌بیت است. تلاش می‌کنیم تا با ترویج سبک‌ها و ارائه احکام دانش‌آموزی بتوانیم آنها را در مدت کوتاه تری آموزش دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->